TOT JUGANT, ELS ALUMNES DE P-3 ES PREPAREN PER L’ESCRIPTURA

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Vist des de fora, diríem que juguen. I la veritat és que se’ls veu gaudir. Els alumnes de P3 de l’escola practiquen un cop per setmana la grafomotricitat, una matèria que treballen per primer cop els més petits de parvulari. Aquesta matèria els ajuda a la configuració evolutiva dels signes gràfics, abans i després de l'escriptura alfabètica.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_media_grid grid_id=”vc_gid:1573923920047-d2e57e52-3c37-10″ include=”2774,2775,2766,2764,2765,2767″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Mònica Gorgas, professora d'una de les aules, ens explica que la primera setmana van fer una presentació als nens i van sortir al pati amb les cares pintades de papallona i ballaven al ritme de la música mentre realitzaven moviments. Tots els infants van acabar la classe molt entusiasmats. Aquesta setmana, han dut a terme l’activitat del camí de la papallona i cada setmana s’aniran incorporant noves activitats com el gargot dirigit,  el camí de la pluja, etc…

Aquesta setmana han treballat la xocolata i van haver de realitzar un gargot simulant un camí, anomenat el camí de la papallona. Van ajuntar les taules i les van cobrir amb paper d’embalar. A continuació, la tutora de l’aula va dipositar xocolata per tota la taula i els nens, amb els dits de la mà, van haver de traçar un gargot lliure. És a dir, cadascú s’havia d’inventar el seu propi traç seguint la seva imaginació. Després d’empastifar-se les mans de xocolata, van rentar-se-les i, en acabar, van haver de plasmar el seu gargot en un full.

Porten ja dues setmanes fent “grafo” i tots esperen impacients que arribin les següents per fer activitats similars. Tant alumnes com professors estan molt contents i satisfets de les experiències viscudes a les aules. Veient-los com es deleixen per aquesta activitat tan dolça costa pensar que estan posant les bases per l'aprenentatge de l'escriptura alfabètica!

P.S. Aquest article ha estat fet per l'alumna de l'assignatura de Comunicació Periodística de 1r de Batxillerat Judith Benítez Aguilar.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]